Al 500+ ondernemers naar online succes!
085 - 792 24 05
Kennismaken
Vermijd deze 10 conversiekillers op je website
Martijn Senior online marketeer
Online marketing
6 min
Vermijd deze 10 conversiekillers op je website

Don’t shoot the messenger, maar klanten haken op de meest onverwachte momenten af. Yep, ook die van jou. Soms zelfs met een goedgevulde winkelmand. Waar ging het mis? Misschien wel bij één van deze conversiekillers. Benieuwd hoe het anders kan? Lees snel verder.

1. Je website laadt niet snel genoeg
Duurt het 3, 4, 5 seconden voordat een pagina laadt? Gefrustreerder kun je een bezoeker niet krijgen. We willen nu eenmaal alles snel, snel, snel tot ons nemen. Zorg dus voor een supersnelle website. Bijkomend voordeel: met een snelle website kom je hoger in de zoekmachines.

2. Je website is niet mobielvriendelijk
Kom je eenmaal op een website, ziet ‘ie eruit alsof ‘ie al 15 jaar geen aandacht krijgt. Ai, ai, ai… Bezoekers haken af als je website anno 2021 niet goed toont op een telefoon of tablet. Met een mobielvriendelijke website vergroot je de kans op succes én krijg je een betere positie in Google.

3. Je schrikt bezoekers af met te veel tekst
Lappen tekst op je website? Liever niet. Mensen lezen online veel vluchtiger. En haken dus snel af bij te veel tekst. Maak je pagina overzichtelijk met kopjes, titels en opsommingstekens. Je toekomstige bezoekers zijn je alvast dankbaar.

4. Je gebruikt alleen maar tekst op je website
Hoe goed je teksten ook zijn; zonder beeld is het plaatje niet compleet. Met mooie fotografie creëer je een sfeer waarin je doelgroep zich herkent. Tip: laat een professionele fotograaf beelden schieten van jou en je bedrijf. Zo krijgt je website direct meer persoonlijkheid.

5. Je uitstraling is niet helemaal up-to-date
Heb je zelf een website gemaakt, terwijl het eigenlijk niet je ding is? Of gaat het design van je website al iets te lang mee? Tijd voor een update! Zorg voor een webdesign dat 100% bij je merk én betrouwbaar overkomt bij (nieuwe) bezoekers.

6. Je bent veel te bescheiden
Vind je het spannend om jezelf te laten zien? Wees vooral niet te bescheiden. De meeste bezoekers maken namelijk graag kennis met de persoon achter het bedrijf. Als je hier niets over deelt, trek je sommigen nét niet over de streep.

7. Je informatie is niet actueel
Is de informatie op je website verouderd of niet duidelijk? Dan haken bezoekers al snel af. Zorg altijd voor actuele kennis, tarieven en voorwaarden op je website. Anders heb je straks ook iets uit te leggen aan je huidige klanten…

8. Je vraagt te veel van je bezoekers
Hele lange aanmeldformulieren? Ain’t nobody got time for that. Welke informatie heb je echt nodig van een klant? Keep it simple!

9. Je gebruikt geen call-to-action
Wat is de bedoeling van jouw website? Verkoop je producten – of wil je juist dat bezoekers een offerte aanvragen? Met een call-to-action maak je het in één oogopslag duidelijk. Plaats ‘m in een button en geef die een opvallende kleur. Succes gegarandeerd.

10. Je doet te veel van alles
Het woordje ‘te’ kwam in deze top 10 meerdere keren voorbij. Je kunt je website met van alles en nog wat inrichten. Maar je kunt ook doorslaan. Kijk uit met het gebruik van té veel banners, tekst, pop-ups en automatische berichten. Té is nooit goed.

Gevonden worden in Google? Daar kan ik je mee helpen. Eerlijk en specialistisch advies van een online marketeer met een liefde voor technische SEO.

Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.